Locomotive cu Aburi (1)

Aceasta nu este o pagină specializată în trenuri. Dar pentru cei pasionaţi vom pune laolaltă poze mai vechi şi mai noi cu locomotive din Transilvania, Crişana şi Maramureş. Vom face la fel, un alt folder cu trenuri din alte regiuni.

Gherla 191o

Alba Iulia 1911

Breţcu jud Covasna 1914

Turnu Roşu jud Sibiu 1914

Oradea 1971 – Gara Mare (Gara Centrală), foto Robert W. Bridger

Oradea 1972 – Gara Centrală

Judeţul Sălaj 1970 – Pod peste Someş

Vişeu de Sus 1982 – O veche locomotivă cu aburi, folosită atunci pentru manevre uzinale într-o fabrică de prelucrarea lemnului.

Locomotiva cu trei osii a fost construită în anul 1912 la Atelierele Linden din Hanovra

Dej 1988

4 comentarii la „Locomotive cu Aburi (1)”

  1. Buna ziua,

    Fotografia de mai sus cu titlul „Vişeu de Sus – O veche locomotivă cu aburi, ecartament îngust, folosită atunci pentru manevre uzinale într-o fabrică de prelucrarea lemnului” nu este cu ecartament ingust ci normal (1435mm). Este o locomotiva CFR (scrie pe placa). Linia normala intra in fabrica de cherestea chiar pana la depoul CFF.

    1. Bună ziua! Vă mulţumesc foarte multe pentru obsevaţie. Am corectat. Am ataşat şi spatele cărţii poştale cu explicaţii. Locomotiva a fost construită pentru ecartament normal, cu trei osii în anul 1912 la Atelierele Linden din Hanovra.

    2. Faptul că scrie pe ea CFR, nu este neapărat un indiciu, pentru că și CFR avea căi ferate înguste, cu ecartament de 760 cm. Locomotiva din
      imagine este însă sigur de cale normală pentru că are pompa de aier ceea ce nu am văzut la locomotivele de cale îngustă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *